Ako každý mesiac zabudnúť na Grangerovú - Druhá kapitola

23.02.2012 23:55

Ako každý mesiac zabudnúť na Grangerovú

od Lucyferina

preklad kapi


 

Druhá kapitola

Dvadsiaty ôsmy marec

Ďalší deň prebiehal hladko a Hermiona sa konečne uvoľnila, mysliac na to, že po plese má celý mesiac pokoj od Snapových urážok.

Vošla do Veľkej siene po boku Rona, vtom čase spolu chodili a bolo by podozrivé, keby na ples nešli spoločne. Pousmiala sa pri pomyslení, že Ron, okamžite ako to bude možné, požiada o tanec Lavender a ona má na zvyšok večera pokoj.

Všetko prebiehalo podľa plánu až kým k nej nepripochodoval Draco Malfoy a nespýtal sa, „Zatancuješ si so mnou Grangerová?“

Podozrievavo si ho premerala a naštvane zašepkala, „Čo ti preskočilo Malfoy? Na plese si predsa ešte neukázal svoju pravú tvár. Bojovalo sa až druhý deň a dovtedy nik z nás nevedel, že si na našej strane.“

Pokrčil plecami a uškrnul sa. „Chcem si s tebou zatancovať Grangerová a som presvedčený, že po tom čo ťa dva roky z obďaleč sledujem a hlavne po tom čo som absolvoval hodinu pokročilých elixírov snáď miliónty krát si zaslúžim peknú odmenu. Okrem toho som ťa chcel pozvať už vtedy, ale to si šla na ples s Weasleym. Teraz už spolu nie ste a ja nemusím riskovať, že by ma preklial.“

Hermiona neverila vlastným ušiam, on s ňou chcel tancovať?! Opatrne sa spýtala, „Prečo chceš tancovať práve so mnou?“  

Zaškeril sa. „Povedal by som, že to je viac než zrejmé. Páčila si sa mi vtedy a teraz sa mi páčiš ešte viac. Tak zatancuješ si so mnou?“

Bola príliš šokovaná na to, aby sa zmohla na odpoveď a tak len prijala jeho ruku a vykročili spolu na tanečný parket.

Ani jeden z nich si nevšimol čierne oči, ktoré sledovali každý ich pohyb. Nechuť jasne vyrytá v tvári a možno aj....žiarlivosť?

Odkedy vyzerá Hermiona Grangerová tak dobre? Pomyslel si profesor elixírov.

Severus doteraz nepostrehol, že sa mladá primuska zmenila v ženu. Mal ju v triede dlhých sedem rokov, ale ani raz sa na ňu nedíval tak ako dnes.  

Niečo ďalšie však bolo v neporiadku. Prečo ju Draco požiadal o tanec? A prečo ho ten trpák Weasley neprekľaje za to, že mu opaľuje frajerku?

Zaujímavé, Albus sledoval pohľad Majstra elixírov upretý na Hermionu a Draca. Oči mu nezbedne zažiarili, možno práve našiel spôsob ako kliatbu zlomiť! Zatiaľ však nič nepovie, akurát prediskutuje s Hermionou a Dracom možné zmeny v každomesačnej šaráde.

Hermiona sa v Malfoyovom náručí celkom uvoľnila a viedla s ním príjemnú konverzáciu, keď ich prerušilo poklopanie na Dracovo plece. 

Severus Snape bol rozladený, keď sledoval dvojicu pri tanci. Nedokázal povedať prečo, ale nevydržal sa na nich dívať a tak dôrazne naznačil Dracovi, aby mu prenechal svoje miesto.

Po chvíľkovom šoku Draco len krátko prikývol a prenechal Hermionu novému tanečnému partnerovi. Profesorovi Snapovi.  

Hermiona sa ocitla v náručí Severusa Snapa a druhý krát za večer bola neschopná slova.

Severus sa uškrnul. „Ale, ale slečna Grangerová hádam ste len nestratila reč? Konečne môžem hrdo prehlasovať, že som videl aj najurečnenejšiu študentku neschopnú slova.“

Hermiona sa začervenala. „Nuž pane bolo to trochu neočakávané. Ale ďakujem vám, že ste ma zachránil pred Malfoyom.“

Pozorne si ju premeral. „Mne sa zdalo, že ste sa celkom bavila.“

Pokrčila plecami. „Je predsa primus, nemôžem ho ignorovať či otvorene vyjadriť svoje znechutenie, keď s ním tancujem.“

„Ale môžete vyjadriť nechuť pri tanci so mnou.“ Uškrnul sa.

Nakrčila nos, „Nepovedala by som, že ide o nechuť, dovolím si tvrdiť, že skôr o opak.“

Pritiahol ju k sebe o niečo bližšie a zašepkal jej do ucha. „Nezahrávajte sa s ohňom slečna Grangerová.“

Hermiona sa zachvela, zamatovo jemný hlas v kombinácii s teplým dychom, ktorý sa jej otrel o ucho, spôsobil prudký rast jej srdcovej frekvencie.

Severus si nemohol nevšimnúť, aký efekt na ňu malo jeho konanie a ako jasne sa jej v tvári zrkadlia emócie.

Keď sa pesnička skončila, odviedol ju k zamračenému Weasleymu. Kým ju však pustil, zašepkal jej čosi do ucha, čosi čo mohla počuť len ona.  

Po niekoľkých minútach Hermionu odtiahla do kúta Veľkej siene Ginny a nedočkavo vyzvedala. „Hermiona čo ti povedal? Ešte stále sa červenáš!“

Hermiona sa hanblivo usmiala. „Nie som si istá či mi uveríš. Nie som si istá či tomu verím ja sama.“

Ginny nedočkavosťou takmer poskakovala. „No tak Hermiona, umieram túžbou vedieť čo ti povedal, že si sa takto roztopila.“

Hermiona sa okamžite ohradila. „Neroztopila.“

Ginny sa len uškrnula. „No keď to hovoríš.“

Hermiona si povzdychla, nemalo zmysel s Ginny diskutovať. Bola strašne tvrdohlavá. „Len citoval jednu repliku z muklovského filmu.“

Rusovláska sa pousmiala, evidentne sa Hermiona snažila predstierať ľahostajnosť. „Tak poďme, aké boli jeho presné slová?“

Hermionina tvár nabrala, ak to vôbec bolo fyzicky možné, ešte červenšiu farbu. „Povedal a teraz citujem, „Mali by ste byť bozkávaná a často a niekým kto vie ako.“ Vidíš, je to len fráza.“

Ginny bola šokovaná a nadšená zároveň. „Toto, že je nič?! On citoval Rhetta Butlera z Odviate vetrom a ty povieš, že je to len fráza? Veď práve priznal, že ho priťahuješ!“

Hermiona potriasla hlavou. „Ak aj máš pravdu, podotýkam, že podľa mňa nemáš, zajtra si to nebude pamätať. A budúci mesiac začne všetko znova od začiatku.“

Ginnyin úsmev sa rozšíril. „Tak na budúci mesiac ho do konania plesu musíme presvedčiť o tom, že sa ti páči a že s Ronom nemáš absolútne nič spoločné.“

Hermiona na ňu prekvapene pozrela. „Ale on sa mi nepáči.“

„Jasne a ja som Merlinova babka,“ odbila ju Ginny.

Hermiona len prevrátila očami, diskutovať s Ginny bolo vskutku marením času. „Mimo to mám ešte ďalší problém. Pred chvíľou mi Draco Malfoy oznámil, že sa mu páčim.“

Sánka Ginny Potterovej sa váľala kdesi po podlahe. „No pri Merlinovej brade!“ vydýchla nakoniec. „Dvaja chlapi zápoliaci o tvoje srdce. Och ako ti závidím Hermiona!“

Hermiona neveriacky pokrútila hlavou, Ginny sa definitívne zbláznila. „Ginny uvedomuješ si, že sa tu bavíme o Snapovi a Malfoyovi?“

Ginny sa len zachichotala. „Viem, ale keď je to tak romantické. Dvaja slizolinčania, ach, hlavne keď vieš čo sa hovorí o tom, aký sú v posteli.“

Hermiona pokrútila hlavou, na znak toho, že netuší čo sa hovorí. Ginny sa k nej naklonila a niečo jej zašepkala do ucha.

A to si Hermiona myslela, že nie je možné očervenie ešte viac, no po Ginnyinej klebete o viac než uspokojivých výkonoch slizolinčanov v posteli, jej tvár sčervenela minimálne o ďalšie tri odtiene.

Budúci mesiac to bude príšerné. Draco si už pomaly značkoval územie a určitý záujem prejavil aj Snape. Čo si s tými dvoma bláznami teraz počne?   

Pokračovanie nabudúce

© Všetky práva vyhradené J.K. Rowling

Tvorba web stránok zdarmaWebnode